miércoles, 9 de marzo de 2016

DECÀLEG DEL DOCENT: FACILITADOR D’APRENENTATGES


CARTA OBERTA ALS DOCENTS


Compartint  la idea del mestre Manel Muntada de que les persones aprenen per que volen fer-ho i no tant per que ho han de fer,  els professionals de la gestió de l’aprenentatge a les organitzacions hauríem d’encoratjar als docents a adaptar i adoptar un nou rol.


DECÀLEG DEL DOCENT: FACILITADOR D’APRENENTATGES
  1.   Prengueu un nou rol de facilitador o facilitadora d’aprenentatges.
  2.     Incloeu mecanismes en les accions de formació que integrin i impliquin els participants en la formulació dels objectius d’aprenentatge, en els continguts i en el desenvolupament de l’acció.
  3.     Amplieu els escenaris presencials de formació amb altres espais que permetin crear compartir i contrastar coneixements en xarxa.
  4. Dinamitzeu: la capacitat i la iniciativa per animar i contribuir, com a membre d’un grup, d’un equip o d’una xarxa, per activar i posar en relació els altres membres; per assumir aquesta funció com a pròpia i per no restar de manera passiva creient que aquesta tasca és responsabilitat d’algú altre.
  5.       Participeu activament en aquests escenaris alternatius escoltant i aportant idees, opinions i continguts.
  6.   Mostreu on són les fonts o el canals per accedir-hi prioritzant la recerca activa de materials al lliurament directe d’informació o de recursos.
  7.      Promogueu que el grup de participants es converteixi en una  comunitat d’aprenentatge més enllà de l’acció de formació.
  8.     Potencieu  les converses per facilitar que les persones puguin conèixer-se i, d’aquesta manera, inspirar la confiança prèvia que necessiten les relacions de col·laboració.
  9. Fomenteu l’autonomia:  la capacitat dels alumnes per cercar i proveir-se dels recursos necessaris per atendre les pròpies necessitats.
  10. Contribuiu a l’ampliació de l’Entorn Personal d’Aprenentatge [EPA] dels i de les participants a les accions de formació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario