CARTA OBERTA ALS DOCENTS
Compartint la idea del mestre Manel
Muntada de que les persones aprenen per
que volen fer-ho i no tant per que
ho han de fer, els professionals de
la gestió de l’aprenentatge a les organitzacions hauríem d’encoratjar als docents
a adaptar i adoptar un nou rol.
DECÀLEG DEL DOCENT:
FACILITADOR D’APRENENTATGES
- Prengueu un nou rol de facilitador o facilitadora d’aprenentatges.
- Incloeu mecanismes en les accions de formació que integrin i impliquin els participants en la formulació dels objectius d’aprenentatge, en els continguts i en el desenvolupament de l’acció.
- Amplieu els escenaris presencials de formació amb altres espais que permetin crear compartir i contrastar coneixements en xarxa.
- Dinamitzeu: la capacitat i la iniciativa per animar i contribuir, com a membre d’un grup, d’un equip o d’una xarxa, per activar i posar en relació els altres membres; per assumir aquesta funció com a pròpia i per no restar de manera passiva creient que aquesta tasca és responsabilitat d’algú altre.
- Participeu activament en aquests escenaris alternatius escoltant i aportant idees, opinions i continguts.
- Mostreu on són les fonts o el canals per accedir-hi prioritzant la recerca activa de materials al lliurament directe d’informació o de recursos.
- Promogueu que el grup de participants es converteixi en una comunitat d’aprenentatge més enllà de l’acció de formació.
- Potencieu les converses per facilitar que les persones puguin conèixer-se i, d’aquesta manera, inspirar la confiança prèvia que necessiten les relacions de col·laboració.
- Fomenteu l’autonomia: la capacitat dels alumnes per cercar i proveir-se dels recursos necessaris per atendre les pròpies necessitats.
- Contribuiu a l’ampliació de l’Entorn Personal d’Aprenentatge [EPA] dels i de les participants a les accions de formació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario